5 SNABBA MED ... KAROLINA SKANDE


Skribenten och moderedakören Karolina Skande blev utsedd till
en av de 25 mäktigaste modebloggarna år 2009 av en stilsäker
jury. Med flera tusen läsare i veckan bloggar hon här:
http://www.rodeo.net/hotspot

Hur shoppar man bäst utifrån en liten budget?

-Mitt bästa budgettips är att handla få men bra saker istället för många
 och dåliga.  Istället för att köpa 3 slit och släng-plagg, köp ett plagg som
 du kommer att vårda och värna om i flera år.

Fem plagg att uppdatera vårgarderoben med? 
-Jag tror nog inte att de flesta behöver 5 plagg för att uppdatera sin garderob men 
 5 plagg som jag känner mig sugen på är: Den raka "herriga" kavajen, långkjolen,
 den luftiga blusen, de tunna och avslappnade byxorna och jeansskjortan.

Något från 2009 du inte vill se under 2010?
-Jag är så sjukt trött på alla Balmain-inspirerade plagg - slitna jeans, glitterfodral och armekavajer.

Hur tänker du när du väljer kläder?
-Själv har jag en ganska rotad stil där basen är svarta underdelar och vita eller
 svarta blusar och toppar och sen kavajen på det. Jag satsar gärna på lite stora
 maffiga smycken eftersom min stil är väldigt enkel.


Vilken är din största modeinspirationskälla?
-Oj, omöjligt att svara på men just nu är det nog hur min mamma såg ut i slutet på 80-talet/början av 90-talet.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar hennes blogg!!

2010-03-10 @ 21:21:32
Postat av: Anonym

Hon är så duktig :)

2010-03-19 @ 20:32:21
Postat av: Semra

hon är grym helt enkelt:)

2010-03-21 @ 13:57:00
URL: http://semradedic.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Skande hon kan!

2010-03-21 @ 19:13:28
URL: http://isobel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0